د تدریس فلسفه

د ښوونې او روزنې فلسفه د عملي فلسفې څانګه ده چې د زده کړې ماهیت او همدارنګه د هغې موخې او ستونزې څېړي. په دې کې د تعلیمي تیوریو ازموینه، په دوی کې موجود اټکلونه او د دوی په وړاندې ضد دلیلونه شامل دي. د زده کړې ډېری فلسفې او تیورۍ شتون لري او د دوی کټګوري کول ستونزمن دي، ځکه چې دوی ډېری وختونه تکراريږي او د انفرادي تفسیرونو او لیدونو تابع دي. 
فلسفه یوه تیوري ده چې د فعالیت یا فکر ساحه لري. کله چې موږ په دې فکر کوو چې زموږ د تدریس فلسفه څه شی جوړوي، موږ هڅه کوو نظري اساسات وپېژنو او تعریف کړو چې زموږ تدریسي چلندونه، د تدریس په اړه زموږ باورونه او ارزښتونه او د زده کړې څرنګوالي ته بڼه ورکوي. د تدریس فلسفه بیانوي، په هغه طریقه چې موږ یې تدریس کوو، زموږ زده کونکي زده کړې ته نږدې کوي.

موږ څنګه د زده کونکو په هڅولو کې مرسته کوو، موږ څنګه د هر فرد دننه د هڅونې سرچینه وټاکو او د زده کړو لپاره د زده کونکو لیوالتیا سره اړیکه ونیسو او موږ څنګه زده کوونکي وهڅوو، چې د دې هڅونې په اړه فکر وکړي او بیان کړي؟ د ښوونکي په توګه، موږ د زده کونکو په ښکیلتیا کې د مرستې لپاره مهم رول لوبوو؛ یو څرګند پیل ټکی زموږ روښانه اړیکه ده، چې ولې هغه مواد چې موږ یې تدریس کوو د زده کونکو لپاره مهم او اړونده دي، دا د زده کونکو هڅولو یوه لاره هم کېدی شي، چې د دوی د تعلیمي جریان لوی عکس وګوري. 

زه په لیوالتیا او خوښۍ سره له خپلو زده کونکو څخه زده کوم، لکه څنګه چې دوی یې زما سره زده کوي. زه باور لرم چې ښوونکی تر ټولو پیاوړی سیمبول دی. زه د خپل ځان او نورو څخه د ښه انسانیت طمعه لرم. زه هڅه کوم چې له ټولو خلکو سره په وقار او درناوي چلند وکړم او زه هیله لرم چې زما زده کوونکي هم همداسې وکړي. 

په پای کې، زه باور لرم چې یو ښوونکی د ټولنې د خدمت لپاره ژوند کوي، یو ښوونکی د زده کړې خپل نظم د هغه زده کوونکو ته او په راتلونکي کې زموږ د ټول ولس د هوساینې، رفاه او آرام ژوند کولو ته وقف شوی دی. 

وړانديزونه:
•    زما تعلیمي فلسفه دا ده چې زه په دې باور یم چې ټول زده کونکي د زده کړې وړتیا لري، دوی ټول په یو ډول زده کړه نه کوي، مګر د مختلفو میتودونو او تګلارو سره دا ممکنه ده. خو برعکس زده کوونکو ته باید د داسې اشخاصو په سترګه وکتل شي، چې په ټولګي کې ونډه واخلي، له یو بل سره پوهه شریکه کړي؛ ځکه چې زده کوونکي لارښوونې ته اړتیا لري، نه یوازې لیکچر ته؛ ښوونه او روزنه یوازې علمي نه ده؛ بلکې ښوونکی هم باید زده کړه وکړي.

•    زه په دې باور یم چې ښوونکي باید د زده کونکو په روزنه کې یوازې نه وي، دا چې والدین، کورنۍ او ټولنې باید د زده کړې ملاتړ او بډایه کولو لپاره په ګډه کار وکړي. 

•    د خپلو ماشومانو ژوند چې راتلونکي دي، ښوونکي باید هر زده کوونکي ته د رسېدو لپاره مختلف میتودونه / طریقې وکاروي.

•    ښوونکي باید د لیدلو زده کونکو، د اورېدلو زده کونکو او  کښېناستلو زده کونکو ته ورسیږي.

•     د تدریس مختلف میتودونه به یو په زړه پورې چاپیریال رامنځته کړي او د ټولو زده کونکو سره به په بریالیتوب کې مرسته وکړي. 

•    د تدریس میتودونه، د لاسونو په شمول، د ټیکنالوژۍ پر بنسټ، ګروپي زده کړې او ډله ییز بحث.

•    په تدریس کې د محصل محورۍ په اساس د زده کړې میتود.

•    په تدریس کې د ګروپي زده کړې میتود.
•    د سوال او ځواب په بڼه د تدریس میتود.
•    محصلانو ته په سلايډ کې برخه ورکول.
•    د کورنۍ وظیفې په ډول د سمینارونو ارایه کول.
•    په ټولنیزه میډيا کې د محصلانو پوښتنو ته ځواب ورکول.
•    د درس په پيل او پای کې د خپل درسي ساعت محتوا خلاصه کول.
•    OBE/SCL له میتود نه استفاده کول.
•     د لکچر په بڼه د تدریس میتود.
•    د هر درسي ساعت په عنوان او محتوا باندې د نورو ماخذونو څخه د استفادې توصیه کول.