چه باید کرد؟

خوانندګان ګرامی! 
ضرب المثل معروف  است کــه ميګويد اکر کسی رابار دوم ازيک شګاف ماری میګزد اشتباه اش قابل بخشیدن نمی باشد ، بدین معنی که مردم ما در چند دهه اخير شرايطې بسيار دشواری را سپری نموده و سپری مینمايند.

درشرايط و اوضاع   کنونی سياسی کشور ما ايجاب مينمايد تا هر فردی از افراد جامعه  چه در نظام  ویا انعده هــموطانان ما که  صلح ، عمران و تامين امنیت کشور را از وظایف و وجیبه ملی انسانی واسلامی خویش میدانند درګذاشتن هر قدم که دران خيروسعادت مردم مانهفته باشد به ديده قدر نګريسته و از ان تايئد و پشتبانی مينمايند.

من به اين باورم تا از ګذشته ها بايد اموخت  تـــا دشمنان سوګند خورده کشورما دوباره با حيثيت و سرنوشت مردم ما بازی ننمايند.

اګربه اصل موضوع بپردازيم به اين حقیقت بايد پی برد که سطح شعور سياسی مردم ما به اندازه کافی رشد نموده ودرطول شرايـط و اوضاع نابسامان کشور، درین چند دهه اخیر به خوبی ميتوانند خوب را از بد و خير را از شر تفکیک نمايند. مردم  اشخاص ، افراد و تنظيم هــای مختلف را تجربــه کردند وکسانی را که به شرف، حیثت و سرنوشت مردم ما بنام های مخـتلف بازی کـــرده و می کنند حالا خوبتر می شناسد و ما بدین باور هستيم  انانکه برای نابودی اين سرزمين به شیوه و روش های محيلانه شان هنوز هم ميخواهند بنام انسان به ضد انسان ، بنام اسلام به ضد اســلام و بلاخره  بنام افغان به ضد افغانيت به دستور اجنبی ها کار میکنند که امروز چهره های اصلی شان در روش و کردار شان به همه هويدا و معلوم ګردیده  است.

منظور من ازین بحث اين نبوده که خدای نا خواسته روحـيه بی اعتمادی و بی باوری ها را در بين مردم ايجاد نمايم بلـکه درين بحث هدفم ازان عده افراد محدود و انګشت شماری هستند که به اشکال وشیوه های مختلف اختــلافات  سياسی ، لسانی ، قومی و مذهبی را درکشور ما دامن زده و میزنند وبه ګفته معرف اب را ګل الود ساخته برای باداران ایشان ماهی میګيرند.

خوانندګان عزيز و ګرامی!
کشورعزیز ماافغانستان درشرایط خاص تاریخي و سرنوشت ساز قرار دارد، دشمنان قسم خورده ما میخواهند ازادي استقلال و تمامیت ارضي کشور ما را به اشکال و شیوه های مختلف  زیر سوال ببرند ،نفاق و شقاق را در بین مردم ما دامن زده و در سدد  نابودي و کشتار مردم رنجدیده و بې ګناه ما هستند.

اختلافات قومي لساني و تنظیمي را را در بین مردم ما دامن زده و باعث ایجاد  بې اعتمادي  در بین مردم ما میګردند که خوشبختانه مردم ماه به این اعمال شوم انان پی برده و در یک صف واحد در دفاع از استقلال تمامیت ارضی کشور برامده و در سنګر دفاع از نوامیس ملی کشور قرار دارند.

ارزو و امید مردم ما از هم میهنان ګرامی بخوصوص از قشر جوان کشور این است تا  مسولیت   و احساس ايشان را در خصوص خدمت به مردم شان روشـــن وهویدا نموده  رسالت تاريخی ، ملی و اسلامی خويش را در برابر مـادر وطن انجام دهند ونګذارند دشمنان قسم خورده مردم ما به سرنوشت و ارزش های ملی ما بازی نمایند.

هم میهنان کرامي!
وقت ان رسیده تا اختلافات  قومي، سمتي، سیاسي و لساني را از بین برده همه باهم چون مشت اهنین در دفاع ازنوامیس ملي و تمامیت ارضي کشور دست به دست هم داده و  مسولیت ملي، تاریخي و انساني خویش را در برابر مادر وطن انجام دهیم.