دجناب موحداوپيروزسلفي اختلاف

دسورة الفيل دتفسيرپه اړه مي دجناب موحدصاحب يوه ليکنه ترنظرتېره شوه چي دجناب  عبدالغفورپېروزسلفي صاحب 
دليکني په ځواب کي يې ليکلې وه دجناب موحدصاحب ليکنه دښاغلي حکمتيارصاحب دفاع وه چي دنوموړي پرتفسيرښاغلي پېروزسلفي صاحب نيوکي کړې دي .
له دې کبله مي وغوښتل چي په دې اړه څه وليکم 
دښاغلي پيروزسلفي صاحب دنيوکي لامل داښودل شوی چي ګواکي ښاغلي حکمتيارصاحب دده پرملګرواومعتقدينونيوکي کړې دي .
دلته زه غواړم چي دتقليدپه اړه څه وليکم چي جناب پېروزسلفي صاحب اودده ملګرې ترې انکارکوي اوپه دې وروستيوکي خوراپه 
توندۍ سره خپلې عقيدې ته دعوت کوي .
لومړی غواړم چي دتقليدمطلب واضح کړم څوهغه لوستونکي چي په دې اړه پوره معلومات نه لري هم په دې موضوع پوه شي اوپه دې اړه 
خپل موقف معلوم کړي .
تقلیدويل کيږي له څلورومذهبونونه ديوه تابعداري په دې عقيده سره کول چي دادقرآن اوحديث سره موافق دی اودامذهب يې تشريح اووضاحت دی .
که دهغه مذهب دلايل ورته معلوم وي اوکه نه وي معلوم .
 
دايوداسي کاردی چي له يوې خواټول مسلمانان په دې عقیده دي له بلي خواداسي قوي نظريه ده چي ډېرزيات دلائل ورباندي شته چي د
هغوجمع کول يوستونزمن اوسخت کاردی 
دافغانستان ټول مسلمانان دامام اعظم صاحب رحمة الله عليه پرمذهب باندي روان دي اوددې مطابق يې ورته علماءکرام مسائل بيانوي .
خولکه څرنګه چي معلومه خبره ده چي په دې زمانوکي فتنې ډېري زياتي دي اوهرډول فتنې خورازياتي اوپه پراخه توګه شتون لري نويوه فتنه داهم ده چي داسي خلګ پيداشوي دي چي هغوی داناکامه 
هڅه کوي چي په څه توګه دامسلمانان له مذهبه متنفراوازادکړي،اودوی دې ته وهڅوي چي هرسړی بايددخپل اجتهاداوعلم مطابق عمل وکړي،کوم کاراوپه کومه طريقه چي عمل 
ورته اسان وي هغه دي وکړي .
دايوداسي کاردی چي ډېرانتهايې خطرناک دی اوډېري خطرناکي پايلي لري .
خوبياهم جناب پيروزسلفي اودده ملګري چي ځانوته سلفيان وايي په دې هڅه کي دي اوخپل مستعارژونديې دې کارته وقف کړی دی اوداورته خورادثواب کارښکاري .
دوی ټوله ورځ اوشپه دادعوت چلوي چي په څه توګه دامامانوپه اړه دخلګونظريه منفي وګرزوي .
ددوی مسائل په ځانګړې توګه دادي :
ديوه مذهب تابعداري کول شرک،بدعت اوحرام کاردی .
په لمانځه کي لاسونه پورته کول  ضروري دي .
په امام پسې الحمدلله ويل فرض دي .
امين په لوړاوازسره ويل ضروردي .
داسي يولړنوري فروعي اختلافي مسائل بيانوي چي هغه له يوه خواکمزورې دي اوله بلي خواددغوسيمودمسلمانانوله عمل سره 
توپيرلري .
دلته زه غواړم چي دجناب پېروزسلفي صاحب دمشرانوعالمانواقوال 
ورته وليکم څونوموړي ته دفکرموقع پيداشي .
مولانامحمدحسين بټالوي غيرمقلدصاحب وايي:
دپينځويښتوکالوتجربې داراته ثابته کړه چي څوک دمذهب تابعداري 
په بې علمۍ سره پرېږدي هغه په پايله کي اسلام ته هم سلام وايې او
ترې وزی(اشاعة السنة)
جناب علامه نواب صديق حسن خان صاحب رحمة الله عليه وايي:
په دې زمانه کي يوه ډله(غيرمقلدين چي ځانوته اهل حديث اوسلفيان وايي)رياکاره اوځان ښودونکې پيداشوې،دوی دعوه لري چي په قرآن اوحديث عمل کووپه داسي حال کي چي دعوه يې غلطه اوبې ځايه ده اودحيرانتياخبره داده چي دوی ځان ته موحدين اونورومذهبي 
مسلمانانوته مشرکين وايي په داسي حال کي چي دوی ډېرزيات غاليان اوافراطيان دي (الحطة في ذکرالکتب الستة)
دادواړه عالمان دپېروزسلفي صاحب امامان دي هغوی ويلي چي دمذهب پرېښودل خطرناک اوغلط کاردی .
دجناب موحدصاحب سره هم اختلاف لرم هغه داچي نوموړی په داسي 
خبره ټينګارکوي چي دټولومفسرينوخلاف تفسيردی .
زماله دغودواړودرنوليکوالانوغوښتنه داده چي په سړه سينه تحقيق 
اومطالعه وکړي اوله داسي څه ځان وساتي چي هغه عوام مسلمانان 
په شک کي اچوي .
پای 
ليکوال :شوکت علي شاهد