عبدالله عبدالله: توافق‌نامۀ امریکا و طالبان نهایی شده است

روهي( دوه نۍ/۲۸ د سلواغې )، عبدالله عبدالله می‌گوید که در روزهای اخیر قدم‌های مثبت در زمینۀ دست‌یابی به صلح در کشور برداشته شده و موافقت‌نامه میان گروه طالبان و ایالات متحده آمریکا نهایی شده است.
رییس اجراییه کشور که امروز دوشنبه (28 دلو) در نشست شورای وزیران سخن می‌گفت، تأکید کرد که موضع ما در قسمت صلح روشن است؛ هر قدمی که به شروع مذاکرات بین الافغانی کمک کند و منتج به صلح پایدار در کشور گردد مورد پذیرش قرار گرفته و از آن استقبال می‌کنیم.
رییس اجراییه افزود که امضای موافقت‌نامه منوط به کاهش خشونت است، گروه طالبان باید ثابت کنند که برای توافق نهایی صلح و شروع مذاکرات بین‌الافغانی اراده کافی دارند.
دوکتور عبدالله عبدالله افزود که مردم افغانستان از پیشرفت مذاکرات میان گروه طالبان و ایالات متحده آمریکا استقبال می‌کنند، اما سرنوشت سیاسی کشور منوط به مذاکرات بین‌الافغانی است که مردم خود به سرنوشت خویش تصمیم بگیرند.
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان با قدردانی از پایداری و استقامت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی، مدافع ارزش‌های مردمی و تمامیت ارضی کشور هستند و تلاش‌های آنان در هرصورت، مورد تقدیر و ستایش مردم قرار خواهد داشت.
رییس اجراییه از رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی خواست که در انجام حملات هوایی محتاطانه عمل کنند و عملیات‌ها برای مبارزه با تروریزم، نباید از مردم بیگناه قربانی گیرد.

دوکتور عبدالله عبدالله افزود که موقف این تیم در قبال انتخابات ریاست جمهوری روشن است و تنها نتیجه آرای شفاف مردم، مورد قبول این دستۀ انتخاباتی قرار خواهد گرفت.