سازمان څه شی دی؟

د خلکو یوه ډله چې په یو منظم او همغږي بڼه سره کار کوي تر څو یوه ټاکلي هدف ته ورسېږي یا د یو مشخص هدف د ترلاسه کولو لپاره د خلکو عمدي ترتیب او جوړښت ته سازمان ویل کېږي.
 
مشترکي ځانګړتیاوي:

  • عمدي جوړښت
  • بېل هدف
  • انسانان 
 
د سازمان سرچینې:
بشري منابع (انساني منابع): د مدیریت وړتیا او کاري وړتیا.
 
مالي سرچینې: د روانو او اوږد مهاله کارونو د ملاتړ لپاره پانګه اچونه.
 
فزیکي شتمني: خام توکي، کار ځای(دفتر) تولیدي اسانتیاوي، ودانۍ او تجهزات.
 
معلومات: د کاروني وړ ډېټا او معلوماتي اړیکي.
 
مدیریت څه شی دی؟
د فعالیتونو یوه بېلګه ده چې پکې پلان جوړونه، پرېکړه کول، تنظیم کول، رهبري کول او کنټرول ترسره کېږي. د یوې ادارې سرچینو ته لارښونه کېږي چې بشري، مالي، فزیکي او معلوماتي منابع په مشخصه او ګټوره توګه د سازمان د هدفونو د ترلاسه کولو لپاره وکارول شي.
 
مدیریت د کاري فعالیتونو د ادغام د همغږي پروسه ده تر څو د نورو خلکو سره په اغېزمنه او اغېزناکه توګه بشپړ شي. او پلان جوړونه، تنظیم کول، کارمندان، رهبري کول د بشري او نورو سرچینو کنټرول ترڅو د سازمان هدفونه په ګټوره توګه او ليږو سرچینو مصرفولو ترلاسه کړي.
 
مدیریت د نورو د کاري فعالیتونو همغږي کول او تنظیمات کول دي تر څو د دوی فعالیتونه په موثره او تاثیر کوونکې توګه بشپړ کړي.
مدیریت د دې لپاره هڅه کوي:
  • د کمو سرچینو مصرف (لوړ موثریت).
  • لوړ هدف ترلاسه کول (لوړ تاثیر).