افغانستان در حمایت از نجات پشتونها

علی وزیر ، یکتن از رهبران جنبش نجات پشتون ، در هفته گذشته به اتهام اظهارات ضد دولتی توسط پولیس پاکستان در پیشاور دستگیر شد. جنبش نجات پشتون در واکنش به بازداشت علی وزیر واکنش نشان داد ، آنها در شهرهای بزرگ و بازارهای کوچک اعتراض کردند ، یکی دو روز بعد اعتراضات دیگر در مناطق مختلف خیبرپختونخوا اوج گرفت .، بدنبال آن صدها تن از شهروندان افغان در خوست و پکتیا در حمایت از رهبر نجات پشتون تجمع کردند و شعارهای ضد پنجاب وضد پاکستان سر دادند.

خواسته آنها از جامعه بین المللی بود که چرا پشتونها در پاکستان از استبداد دولت پنجابی در امان نیستند و چشم خود را بر روی همه این موارد نقض و استبداد پنجاب بسته اند.

منظور پښتون ، رهبر جنبش نجات پشتون ، در صفحه فیس بوک خود از هواداران و اعضای جنبش خواست در منطقه و بازار خود اعتراض کنند و مانعی برای دولت پاکستان ایجاد کنند.

علی وزیری تاریخ ۲۶ قوس - با پایان یافتن ششمین سالگرد حمله به کودکان در یک مدرسه نظامی در پیشاور دستگیر شد. علی وزیر به دلیل اظهارات تحریک آمیز علیه دولت پاکستان جلسه اف ای در کراچی ایجاد شد علاوه بر اعتراضات در خیبرپښنخوا، بلوچستان، کراچی، اسلام آباد ، کشورهای خارجی و سایر شهرها ، اعتراضاتی در کابل ، خوست و قندهار نیز در حمایت از علی وزیر برگزار شده.

دستگیری علی وزیر واکنش شدید کوزو پشتون ها را در مورد چگونگی دستگیری اعضای فعال پشتون ولسی جرگه برانگیخته است ، اما تروریست ها و جنایتکاران در پاکستان قابل مشاهده هستند و هیچ کس آنها را دستگیر یا بازجویی نمی کند. این اعتراضات فرعی و تظاهراتی بود که همه در مناطق خود انجام می دادند. بعلاوه ، رهبر جنبش نجات پشتون، منظور پښتون ، مردم را برای یک تظاهرات بزرگ را در روز های آینده فراخواند.

این تجمع در پاسخ به دستگیری علی وزیر است و همه رهبران جنبش نجات پشتون و تعداد زیادی از طرفداران در آن شرکت خواهند کرد.