خطای سپاه پاسداران سبب خشم شهروندان در ایران گردید

پس از آن که هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکرایینی به وسیله ی سپاه پاسداران را حکومت ایران مورد تائید کرد شمار زیادی از شهروندان ایران در شهرهای تهران مشهد، اهواز، اصفهان، تبریز، گرگان، سنندج، کرمانشاه، شیراز، قزوین، سمنان، دامغان، یزد، شاهرود، آمل و بابل تجمع‌های اعتراضی بر ضد این عملکرد سپاه پاسداران و نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کرده اند و این اعتراضات در حال گسترده تر شدن است.

معترضان که شعار "سپاه جنایت می‌ کند، رهبر حمایت می ‌کند و ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما سر" میدادند مدعی اند که حکومت ایران موضوع سقوط هواپیما را عمداً کتمان نموده و از انجام این عمل ضد بشری سپاه پاسداران حمایت کرده است.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران در حمله هوایی نیروهای امریکایی و سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکرایینی از سوی سپاه که حکومت ایران آن را سهوی خوانده است علاوه بر واکنش های جهانی در ممالک مختلف دنیا اکنون شمار زیادی از شهرهای ایران بصورت روز افزون شاهد تجمعات اعتراضی بر ضد سپاه پاسداران و نظام این کشور اند.

حکومت ایران که در حال حاضر دارد با چالش هایی مانند افزایش تحریم ها، بالارفتن قیمت اسعار خارجی، افت ارز داخلی،تنش های بی پیشینه با مریکا ،عربستان و اروپا دست و پنجه نرم میکند، میتوان گفت که اعتراضات داخلی در شهرهای بزرگ این کشور زنگ خطر جدی برای حکومت ایران بوده میتواند.

در واقع بیشتر شهروندان ایران از عملکردهای حکومت این کشور ناراض اند اما به دلیل ترسی که از حکومت این کشور داشتند نمی توانستند صدا بلند کنند زیرا با هر بار صدا بلند کردن به شدت سرکوب گردیده اند. قسمی که در اعتراضات ماهای گذشته بیشتر از دوصد تن کشته،صدها تن زخمی و ده ها تن دیگر از سوی مسوولان امنیتی ایران بازداشت گردیدند.

با توجه به وضع موجود گفته میتوانیم که حکومت ایران باید بصورت دقیق مراقب اوضاع می بود و این را بخوبی درک میکرد که کوچکترین خطایی منجر به اعتراضات گسترده در این کشور خواهد شد.

اکنون که به اصطلاح دیگر کارد به استخوان شهروندان ایرانی رسیده و تحمل تمام بی عدالتی در عدم رعایت حقوق شهروندی شان را از سوی حکومت این کشور ندارند احتمال میرود اینبار و با تلاش های برخی از کشورهای مخالف نظام ایران مانند؛ امریکا که حتی دونالد ترامپ رییس جمهور آن به زبان فارسی تویت نموده و مردم ایران را مخاطب قرار داده که ما "از اعتراضات بر حق شما حمایت میکنیم "ستارۀ اقبال نظام جمهوری ایران دیری نپاید زیرا تمام زمینه سازی ها هم از سوی مخالفان ایران و هم از سوی نظام ایران برای شهروندان این کشور مساعد گردیده است.

با آن که حکومت ایران در تلاش مهار این اعتراضات است اما اینبار قضیه متفاوت تر از گذشته است و مردم ایران مصمم تر از گذشته برای بر اندازی این همه استبداد بالای شهروندان کمر همت را محکم تر از هر زمان دیگر بسته اند و در کنار آن کشورهای مخالف ایران نیز در صدد تقویت اعتراضات ضد حکومتی برامده اند.

با در نظر داشت وضعیت حساس پیش آمده بالای این همسایه غربی ما (ایران) گفته میتوانیم که حکومت این کشور بیشتر از هر زمان دیگر در وضعیت شکننده تر قرار دارد و کوچکترین خطایی از سوی نظام ایران به مثابه چوبک گوگرد آتش زده شده بالای یک ذخیره گاه بزرگ نفت عمل میکند.

فراموش نشود که در سانحه ی هوایی تهران، 176 تن به شمول 10 شهروند افغانستان جان باخته بودند.